SOM PAÍS

Sostenibilitat al Parc Natural de Montserrat
EL BRUC

 

 

🔵Diumenge 13 de maig🔵

🔷Bany de Bosc

⏰ De 9.30 a 12h

📍 Inici: Plaça Can de Casas

Activitat de Natura.

A càrrec del Patronat de la Muntanya de Montserrat i Sílvia Gili, biòloga i responsable de formació i ús públic de l’Associació Sèlvans. “Amb el lema persones que cuiden els boscos, boscos que cuiden les persones realitzarem un bany de bosc. Serà una immersió diferent a la Natura consistent en un passeig en silenci i lentament pel bosc a través d’un guiatge per conèixer i viure de primera mà l’anomenada medicina o teràpia forestal.”

 

🔷Camí de les Batalles

De 9.30 a 12.30h

📍 Inici: Plaça de Can Casas

Activitat de Natura.

Visita comentada a l’escenari de les famoses batalles del bruc del 1808 on pagesos i sometents del Bruc i pobles veïns varen causar la primera derrota de l’exèrcit de Napoleó. El recorregut començarà al Museu de la Muntanya de Montserrat del Bruc, des d’on Marc Sellarès i Jordi Noves ens proposen una experiència anomenada El Timbaler naturalista. Què faria el timbaler del Bruc 200 anys després? Reconvertit a guia de natura ens explicarà què va passar a les Batalles trepitjant el territori i explicant el medi natural que l’envolta.

Amb el suport de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

 

🔷Cos i Natura

De 12.30 a 14h

📍 Espai: Can Casas

Taller de Moviment Expressiu.

Sentir i Sostenir, treball sobre Sí en moviment. Una proposta a través del cos, la música i el moviment per conciliar idees, emocions i sensacions entorn a la vivència i l’experiència de sostenibilitat. “L’Alzina de Collbató és un espai de nutrició i creixement personal al Parc Natural de la muntanya de Montserrat. Volem compartir els nostres recursos terapèutics, d’alimentació natural i de creixement personal amb vosaltres.

En aquesta edició del Som País, us oferim un taller de moviment conscient basat en els fonaments de Río Abierto i la Gestalt. Aquesta proposta mitjançant el cos i el moviment, facilita la comprensió de qui som i què percebem de la realitat més enllà del llenguatge i els judicis. També permet que els participants ens descobrim en aspectes i possibilitats poc coneguts per nosaltres mateixos.”

 

🔷Xerrada Som Mobilitat + Som Connexió + Som Energia

De 12.30 a 14.15h

 📍 Espai: Can Casas

Som Energia tindrà a la vostra disposició un ordinador per ajudar-vos a fer el pas a l’energia verda. Només cal que porteu un rebut de la llum i el vostre número de compte, ells faran la resta!

 

🔷Taller de Connexió amb la natura

De 12.30 a 15h

📍 Inici: Plaça de Can Casas

Activitat de Natura.

Taller pràctic de connexió amb els arbres, amb Natura Inda.

El bosc ha estat des de l’inici dels temps una font de vida per als éssers humans. Arrels, fulles, flors i fruits d’arbres i plantes han estat aliment i han format part de remeis que ens han ajudat a sanar malalties, sobretot físiques. “Aquest taller no s’enfoca des d’un nivell fitoterapèutic, ni botànic, sinó vibracional.

Existeix un diàleg en el món vegetal, al voltant dels arbres i de les plantes, que ens “parla” si estem disposats a escoltar i ens ajuda aportant relaxació i benestar mental i emocional. No es tracta només d’abraçar arbres. Aprendrem a escoltar la natura, i comunicar amb els arbres. Si ens obrim des del cor, podem trobar-nos a nosaltres mateixos.”

 

🔷Concert de clausura amb Joan Reig i Sergi Esteve

De 17 a 18.30h

📍 Espai: Casal Familiar

Música.

Concert de clausura de Som País on Joan Reig, bateria d’Els Pets, ens presentarà el seu primer disc en solitari, La culpa.

maig 13 @ 09:30

09:30

– 17:30

(8h)

El Bruc