Tot online a Castellví

El 25 de novembre és el Dia internacional contra les violències masclistes, i aquest any la regidoria
d‟Igualtat i de diversitat sexual i de gènere de Castellví de Rosanes ha programat un seguit d‟actes
commemoratius 100% digitals. Les propostes locals començaran dimecres dia 25 i finalitzaran diumenge
29 de novembre.
El 25N és el dia que, tradicionalment, es fa lectura pública del manifest institucional 2020 contra les
violències masclistes. L‟Ajuntament es va adherir al manifest en el passat ple, i enguany la lectura
d‟aquest text s‟ha gravat i es podrà trobar als perfils de l‟Ajuntament de Castellví a les xarxes de
Facebook, Instagram, Twitter i YouTube. Els encarregats i encarregades de fer la lectura han estat els regidors i regidores de la Corporació.
La regidora d‟Igualtat i diversitat sexual i de gènere, Vicky Castellanos Núñez, fa una crida perquè “com a societat ens sumem plegats i plegades a la tasca d‟eliminar les violències masclistes, tant denunciant determinats fets greus que puguem veure en el nostre entorn com fent front a actituds i comentaris que, per molt inofensius que puguin semblar a algú, reforcen les actituds masclistes”.
El gruix de l‟activitat serà el cap de setmana del 28-29 de novembre. Els veïns i veïnes que ho desitgin podran veure des de casa seva el film documental „Nagore‟, dirigit per Helena Taberna. La pel·lícula recull la història a l‟entorn de l‟assassinat de Nagore Laffage als Sanfermines 2008 i testimonis de diferents persones i familiars de la noia. L‟enllaç per accedir al visionat estarà actiu al web municipal durant el cap de setmana (apartat agenda).

El diumenge 29 de novembre a la tarda, a les 18.30h, es farà un Instagram Live amb Asun Casasola, mare de la Nagore Laffage i activista pels drets humans i contra les violències masclistes. Totes les persones que vulguin seguir la conversa en directe entre Casasola i la regidora Vicky Castellanos Núñez, poden connectar-se al perfil @infocastellvi, que és el compte de l‟Ajuntament de Castellví de Rosanes a Instagram.

Activitats comarcals
En l‟àmbit del Baix Llobregat, hi ha programada una activitat d‟abast comarcal el dilluns 30 de novembre. Des del canal de YouTube del Consell Comarcal a les 11.30h es podrà veure la ponència teatral „Deshilando las violencias machistas‟ a càrrec de Pamela Palenciano.

Tags: